Choď na obsah Choď na menu
 


Pojednanie o ne-normálnosti ne-normálnych

17. 10. 2015

Pojednanie o ne-normálnosti ne-normálnych

     Ste pripravený na nenormálnostI? Ako kto, však? Tak nevadí, nejako Vás navediem cez nenormálnosť k normálnosti či naopak? Uvidíte ... tak do čítania ...

     Predstavte si, že raz Vám príde dopis, ktorému nebudete rozumieť, bo nemáte potrebné vysokoškolské vzdelania. Bo sú tam odborné názvy a termíny. Čo to znamená? Jednoducho ne-normálnosť normálnych. Tak napríklad, dopis písal normálny vysokoškolák a školák zo strednej tomu nerozumie, kvôli odborným termínom, ktoré sa učia od vysokých škôl na hore. Jednoduchý vysokoškolský termín, ktorý je nezrozumiteľný pre stredoškoláka. Jednoduché však? Ale dosť problematické. Bo Ľudí z nižším vzdelaním je viacej než vyššie vzdelaných. No i tak je vysokoškolákov dosť. Kto by potom navrhoval nové výkresi pre nový MP4 prehrávač a kto by vymýšľaľ nový typ počítačov pre nové hry, či nový full hd televízor? Toto sú normálnosti pre vzdelaných, ale nenormálnosti pre nevzdelaných. Bo nevzdelanému nič nehovorí integrálny počet, či pojem difúzie, alebo čosi o kvantovom skoku elektrónu na vyššiu kvantovu „vrstvu“. Toto sú podľa normálneho človeka – nenormálnosti. Kto sa má v tom vyznať, však?

     Viete, bez týchto nenormálností, nebudú fungovať počítače, MP4 prehrávače či onen full hd televízny prijímač. Ani diaľkové ovládanie nebude fachčiť, ak mu popredu nevypočítame teoreticky, čo má robiť, a aby te výpočet vôbec prebehol, potrebujeme nejaké teoretické vedomosti, aby Sme mohli navrhnúť, aké súčiastky máme v ňom použiť. A potom aj navrhnúť a vyrobiť. Len oživiť televízor pri prvom spustení nie je sranda. Prv, než príde televízny prijímač k majiteľovi, musí byť skontrolovaný a otestovaný výrobcom – oživený. Prvé spustenie televízneho prijímača je dosť problematické. Okrem odborníka to môže laik pokaziť, aj keď bol dobre vyrobený. Pri prvom spustení dochádza ku skresleniam prúdov, napätí a voltáži v rôznych častiach elektronických obvodov, a preto sú tam ladiace súčiastky, postupne sa budú merať a otáčať v nich čosi, čo umožní meniť volty, prúdy a napätia v jednotlivých obvodoch v televíznom prijímači. A to priložený – pripojený dočasne merací prístroj – osciloskop, umožní sledovať dané – napísané parametre, a korigovať – nastavovať potrebné veľkosti meraných hodnôt. Zo začiatku to bude kolísať, ale po vhodnom postupe dolaďovaním sa to zreguluje a nastane rovnováha – potrebná pre normálny chod TV. Je to také jednoduché, ak vie odborník, čo to potrebuje. Pochopili Ste to? Asi áno – ak nie hopsa – hejsa na vysokú ... .

     Nechce sa Vám? Tak čítajte ďalej. Ak sa Vám zachcelo ísť na vysokú, tak nezabúdajte, že sa budete musieť učiť nové veci aj mimo štúdia. Čo Vás naučia, je jedna vec, ale je potreba popri tom sa venovať aj skúmaniu vecí odinakiaľ. Preto majú vysokoškoláci záujem chodiť do knižníc. Získavajú vedomosti aj z iných zdrojov, než je vysoká škola. Tak či onak, nik nevie, čo Mu zostane v pamäti a odkiaľ získa vedomosť. Jedna vec je od učiteľov, a iná vec, z knižnice. Ktorá je vhodná a dočasne či do určitej mieri je to náhrada za vysokú školu. Bo i učitelia, majú knihy a to odborné z ktorých učia svojich zverencov.

     Toto odborné učenie pre laikov – je nenormálne, alebo abnormálne. Nepotrebujú to k životu, stačí im poznanie na Ich úrovni. Načo by Im boli vedomosti čo potrebujú fyzici, čo robia v atómovej elektrárni? Boli by len zbytočne tieto ich vedomosti zabudnuté. Každý človek má totiž svoje vlohy, ako napríklad hudobný talent. Ale vedomosti o kvantovej mechanike by nezvládol a boli by Mu zbytočné. Vedec zase nepotrebuje rozvíjať  hudobné cítenie – ak ho nemá. Ale aj taký Einstein mal vzťah k hudbe, mal husle a hral na ne. Niekto to nemá, tak načo sa potom trápiť z husľami? Každý má na niečo predurčené schopnosti, ktoré len čakajú na odhalenie. No toto zatiaľ nevedia ľudia predurčené driemajúce schopnosti odhaliť. Niekedy sa odhalia samy, inokedy potrebujú trocha pomôcť aby ich daný človek odhalil. Čo nie je také jednoduché. Niekedy trvá roky, než sa prejaví nejaký driemajúci talent, čo nemusí byť vždy príjemný zážitok. Niektoré schopnosti môžu vyvolať aj neschopnosť ich pochopiť, čo môže spôsobiť zvýšenie intelektu v danej schopnosti a tým dôjde niekedy k nepochopeniu Ho okolia. No niektorý si to všimnú a začnú v danom nadaní ho rozvíjať. Pre iného to môže byť mierna disharmónia myšlienok, čo spôsobí neschopnosť sa kontrolovať – a to je ne-normálnosť normálneho talentu. Nik nevie, kedy sa Mu aký talent prejaví. Alebo neprejaví? To je individuálne, individuálna ne-normálnosť. Jednoduché, ale hrozné zo začiatku, kým človek nezistí čo má s tým robiť aby nastolil opäť v sebe pokoj a harmóniu a aby Ho opäť myšlienky poslúchali. A mohol sa opäť kontrolovať. Nastoliť opäť v sebe rovnováhu, a byť vzorným žiakom a človekom v Ľudskej spoločnosti.

     Ne-normálnosť, možno Ste už pochopil, čo to obnáša a čoho sa má človek v takom prípade dočkať, a čo ho čaká, ak Ho to čaká na rozvoj. Chcete tomu predísť a vedieť aké máte nadania a vlohy? Tak sa choďte spýtať psychológa. On Vám poradí a preskúma Váš intelekt. Potom možno budete milo prekvapený a poviete si, „Prečo ma to nenapadlo skorej, veď ma k tomu iklinujem od detstva, mohol som sa tým živiť!“ Škoda toľkého času. Ale nikdy nie je neskoro sa zaoberať nejakým koníčkom, a navyše ak máte k tomu vzťah a navyše talent, ktorý Vám zistil psychológ až v dospelosti. Nič to, aj toto je čosi oproti ničomu. Čosi využívať ako čosi nepoužívať. Ak máte nejaký talent, hoci aj hudobný, a zistíte si ho nejako, či niekým, venujte sa mu. Oplatí sa Vám to, nebudete taký podráždený a nevyrovnaný. Sú ľudia, čo majú talenty a nepoužívajú ho. Potom sú nevyrovnaný, nepokojný, večne na čosi frfľú, nadávajú, vysedávajú v pohostinstvách a topia pravdu vo víne ... A Vy tak nechcete dopadnú, však? Utopené talenty, ktoré nikdy neuzreli svetlo Sveta. A mohli byť takýto nenormálny ľudia normálnymi. Len si predstavte, čo je lepšie. Ak budú na Svete taký normálny ľudia, ktorý budú stále vysedávať v pohostinstvách a topiť pravdu vo víne, ako samý minimálne vysokoškoláci a podobne vzdelaný ľudia, ktorý budú svojou múdrosťou pracovať v prospech štátu? Taký budú určite uprednostnený pred nejakými povaľačmi a ľuďmi, čo večne vysedávajú pri pive a topia sa v pravdách. A kam patríte Vy?

     Je síce pravda, že spoločnosť potrebuje aj robotníkov, ale kde by bol Svet bez múdrosti? Ešte stále v stredoveku. Len Vďaka múdrosti Sme tak ďaleko, ako Sme. Chcete byť múdri a povzniesť si svojho ducha v múdrosť? Tak neváhajte. Denne si čosi čítajte a vzdelávajte či si cvičte svoj talent. Môže sa Vám zísť, už len v tom prípade, ak Vám pomôže skrotiť Vašu myseľ a intelekt. Poznáte to dľa toho, keď dokončíte čosi, čo Ste robili sebe pre zábavu, že budete v pokoji príjemne unavený a spokojný na tele i na duchu. Povznesie Vás to do výšin a budete mať príjemný pocit a poviete si „Mám sa naozaj dobre – toto mi chýbalo. Už mám, čo som hľadal dlhé roky, mám svoj talent ... .“ Jednoduché čo? Je v tom aj múdrosť, bo normálny človek sa vyhýba nerovnováhy mysle – okrem štúdia a práce. Inak hľadá pokoj a mier. AJ by mal takto premýšľať, a nie tie nenormálnosti vo vojne a pre vojnu. Vojna by mala neexistovať, a aj všelijaké nezhody a klamstvá, čo vedú len do nepríjemností a násilností. Tam končí všetka múdrosť. Ak by vo vojne padol nejaký veľmi dobrý psychológ, Jeho pacienti už nebudú vyliečený a budú páchať zločiny ... príjemné však? Inak by títo naničhodný kriminálnici sekali dobrotu a poslúchali a pracovali aj v prospech Ľudstva. Tak načo vojny a podobné nezmysli – nenormálnosti nenormálnych vojvodcov, ktorý len páchajú zločiny a len premýšľajú, kde viesť vojnu a páchať neprávosti. Toto je skutočné šialenstvo, šialenstvo, ktoré nie je často trestané. Lebo nejaký štátnik vyhlási vojnu proti inému štátu, kvôli hlúpostiam, a zomrie veľa ľudí. Ten štátnik pritom nebude trestaný, bo si „plnil svoju povinnosť“ a dal zabiť milióny nevinných ľudí, iba kvôli nevyrovnanosti nejakého štátnika. A takto to funguje aj medzi nižšími vrstvami. Ne-normálnosť vraždy spôsobenej kvôli nenaplnenému chtíču ... nenormálne. Normálnosť? – vtedy ak sa dohodnú dvaja rivali a nastolia dohodu namiesto násilia – toto je normálnosť. Normálnosť normálnych.

     Taká otázka: Kto je normálny? Vysokoškolák či stredoškolák? Ten, kto má vyššie vzdelanie v múdrosti ako človek a zároveň aj ako odborník na svoje intelektuálne nadania – nech sú hocijaké, okrem násilia a zla. Bo ako môže človek rozvíjať svoje vlohy, ak Mu ktosi neposkytne príležitosť a nemá nejaký rozumný cieľ pre rozvoj svojej dannosti – či svojich danností? Aj v rozvoji talentov a nadaní je potrebné oddávať sa pocitom. A to nie je možné bez pomoci iných, priamo či nepriamo. Ak aspoň sám nemám pocitovú potrebu sa venovať svojim koníčkom, , ako rozviniem svoju vlohu? Bez Lásky k rozvoju to nejde. Z Lásky pre rozvoj vlastnej dannosti, niekým či iba sebou samým. Čiže, na rozvoj svojich vlôh potrebujeme city a nehu,

Máte jej dosť? Skúsili Ste už rozvíjať svoje koníčky násilím? Ani to neskúšajte – budete mať s toho len komplexy a možno i blokády, čo V8m potom zablokuje talent a budete mimo nejaký čas. Iba Vás to znechutí a budete nervózny a podobne ako tí, čo topia pravdu v pravdách niekde v pohostinstvách a nemá to konca kraja.

     Ak chcete vysokú školu, neváhajte, je lepšie mať prehľad o Svete a nejaké vedomosti navyše, ako byť len nenormálny a topiť sa v pravdách v pohostinstvách, čo nikam nevedie, len topiť a topiť pravdu vo víne. Vysoká škola a možno i ďalej – stojí za to...